Senin, 23 November 2015

Pemulihan Buatan Sendiri Untuk Demam Lepuh - Berkesan dan Selamat Rawatan Asli

Pemulihan Buatan Sendiri Untuk Demam Lepuh - Berkesan dan Selamat Rawatan Asli

Lepuh demam atau kudis sejuk biasanya lepuh yang muncul di bibir dan di tepi luar mulut. Ia adalah sangat kecil tetapi pedih. Selepas beberapa hari mereka membentuk kuping dan juga memaparkan cecair yang jelas. Biasanya ia disebabkan oleh virus herpes. Jika kerana beberapa alasan lain virus ini mencetuskan maka ia menyebabkan menjadi kudis sejuk atau lepuh demam. Tidak ada apa-apa penawar kekal untuk ini tetapi dengan bantuan ubat-ubatan rumah keterukan dan kekerapan boleh dikurangkan. Biasanya mereka muncul selepas tekanan sejuk, demam semasa haid dan juga disebabkan oleh pendedahan kepada matahari. Beberapa rawatan rumah yang ada yang akan mengurangkan kesan lepuh demam.

Untuk mengelakkan kudis sejuk anda perlu memotong keluar sepenuhnya atau sekurang-kurangnya mengurangkan pengambilan bahan makanan yang termasuk coklat, kacang tanah dan kacang lain, kacang, bijirin, oat, benih dan produk gandum. Ia didahului oleh gejala gatal-gatal, terbakar, kesemutan, demam, gatal-gatal sensasi, pembesaran nodus limfa dan perasaan umum kelesuan.

Masalah glisters demam dikurangkan dengan penggunaan beberapa rawatan rumah. Sesetengah ubat-ubatan rumah yang popular untuk mengubati atau mengurangkan kudis sejuk.

1. Apabila mana-mana orang merasakan gejala seperti terbakar, kesemutan atau gatal-gatal sensasi kemudian segera menggosok jus tumbuhan aloe kepada kawasan yang terjejas oleh lepuh demam. Malah dab gel aloe juga berkesan untuk mengurangkan masalah ini. Aloe mempunyai ciri-ciri penyembuhan lepuh demam segera dan ia juga tidak membenarkan sakit untuk terus berkembang.

2. Permohonan pes kanji jagung di kawasan yang terjejas adalah sangat berkesan dalam mengurangkan masalah lepuh demam.

3. Permohonan ais juga sangat berkesan untuk mencegah pertumbuhan seterusnya virus. Jadi, anda perlu menggosok kiub ais pada kawasan yang terjejas selama 10 minit dan dalam setiap jam untuk mengurangkan gejala masalah ini.

4. Anda juga boleh memohon ekstrak lemon balsem untuk mengurangkan kesan lepuh demam. Rawatan ini juga berkesan dalam proses penyembuhan.

5. Penggunaan Vaseline juga sangat berkesan dalam mengurangkan masalah kudis sejuk. Ia juga membantu lembut lepuh oleh pelembab ia. Ia menghalang pendarahan dan keretakan kudis.

6. Penggunaan Witch Hazel pada kudis berkesan untuk mengurangkan masalah kudis sejuk.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar